פגיעות גוף תאונות דרכים

אישור משטרתי לנפגעי תאונות דרכים

אישור משטרתי לנפגעי תאונות דרכיםכדי שניתן יהיה לכסות את ההוצאות הרפואיות הכרוכות בטיפול הרפואי שמקבלים נפגעי תאונות דרכים בישראל, מבקשים בתי החולים מהנפגעים להמציא אישור משטרתי על מעורבות בתאונה.

את האישור ממשטרת ישראל, בית החולים מחויב להעביר לקופת החולים הרלוונטית, הנושאת בעלות הטיפולים. הן הולכי רגל, הן רוכבי אופניים, הן נהגים והן נוסעים צריכים לדאוג להשיג את האישור המשטרתי, ללא יוצא מן הכלל.

היכן ניתן להשיג את האישור המשטרתי לאחר תאונת דרכים?

כדי שהנפגעים יוכלו לקבל את האישור המשטרתי, עליהם לפנות ליחידת אגף התנועה של משטרת ישראל. שימו לב: הכוונה היא ליחידה הפועלת באזור שבו התרחשה התאונה ולא ליחידה הפועלת באזור המגורים של הנפגעים. להלן הכתובות של המשרדים השונים ברחבי הארץ:

על המעורבים בתאונה להגיע לצורך מסירת ההודעה כשהם מצוידים בתעודה מזהה ובפרטים של כל המעורבים בתאונה. כמו כן עליהם לספק לשוטרים מידע בנוגע למיקום שבו אירעה התאונה ואת כל הפרטים לציין בטופס הנקרא "טופס הודעה על תאונת דרכים".  בטופס יש לציין בין היתר את תאריך תשלום הביטוח של הרכב, סוג הלוחית, מספר הרכב, צבע הרכב, מספר הפוליסה ועוד.

אילו מסמכים יש לצרף להודעה על תאונת דרכים?

להודעה על תאונת דרכים יש לצרף מסמכים שונים, שבלעדיהם לא תתקבל ההודעה. אם מגיש ההודעה הוא נהג, עליו לצרף תעודת ביטוח חובה, רישיון רכב, רישיון נהיגה ותעודה רפואית או העתק של תעודה רפואית, הרלוונטית לתאונה כמו מכתב שחרור מחדר מיון המעידה על קבלת טיפול רפואי.

לעומת זאת אם מדובר ברוכב אופניים, נוסע ברכב או הולך רגל, יהיה עליו לספק את פרטי הנהג והרכב המעורבים בתאונה, תעודה רפואית (או העתק) הרלוונטית לתאונה ותעודה מזהה בלבד. חשוב לזכור להכין העתקים של המסמכים השונים שכן המסמכים שיוגשו, יישארו בידי המשטרה.

אם המשטרה לא נכחה בזירת האירוע, יש להמציא ראיות לכך שנגרם נזק לרכב כמו דו"ח מחוקר תאונות, דו"ח שמאי או תצלומים של הרכב הפגוע.

אולי יעניין אותך גם:

נזקי גוף שארעו בשטח פרטי – מה עושים כדי לקבל פיצויים?

Exit mobile version