טיפול רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול רפואי

טיפול רפואיבכל מקרה שבו אדם המעורב בתאונת דרכים סובל מנקי גוף, ישנה חשיבות עליונה לכך שיפנה לקבלת טיפול רפואי סמוך ככול האפשר למועד התאונה. רבים לא יודעים זאת, אך נפגעים רבים הסובלים מחבלות ופציעות חמורות, כלל לא מודעים לכך.

זאת כיוון שבשעות הראשונות לאחר הפגיעה, מופרשים לזרם הדם חומרים שונים כמו אנדורפינים וקורטיזול, המסייעים להמשך תפקוד תקין, חרף הפציעה.

האנדורפינים פועלים כמשככי כאבים טבעיים ולכן לא אחת הכאבים העוצמתיים מורגשים רק מספר שעות לאחר התאונה או רק ביום המחרת. לאור כל זה, לנפגעי תאונות דרכים אין אפשרות להעריך את חומרת הפציעה באופן עצמאי ועליהם לגשת לקבלת טיפול רפואי בחדר מיון.

מקסום כספי הפיצויים

כדי שיוכל לקבל פיצויים בגין נזקי הגוף, יצטרך הנפגע להוכיח כי מקור הנזקים בתאונה שעבר. כל עוד יתמהמה עם הפנייה לטיפול רפואי וידחה את מועד ההגעה שלו לחדר מיון, לא יוכל להוכיח בקלות כי אכן כך הם פני הדברים.

כך לדוגמה אם התאונה התרחשה ביום שני והנפגע בחר להגיע לבדיקת רופא רק ביום שישי, חברת הביטוח תוכל לטעון כי מקור הנזקים באירוע כלשהו שהתרחש בין יום שני ליום שישי ולא בתאונת הדרכים. לפיכך חשיבות הפנייה הבהולה לחדר מיון קשורה לא רק למצבו הרפואי של הנפגע אלא גם ליכולת שלו למקסם את כספי הפיצויים.

מה חשוב לציין בחדר המיון?

אם הגעתם לחדר מיון בעקבות תאונת דרכים שעברתם, חשוב מאוד שתזכרו לוודא שבמכתב השחרור יצוין במפורש כי הייתם מעורבים בתאונת דרכים. לא די בזה שתציינו זאת בפני הרופא המטפל בכם: עליכם לוודא כי אכן פרט חשוב זה נרשם במכתב השחרור.

בנוסף חשוב שתדווחו לרופא המטפל בכם על כל תסמין ממנו התחלתם לסבול לאחר התאונה, גם אם על פניו אתם לא סבורים כי ישנו קשר בין התאונה לתסמין. אם חלילה איבדתם הכרה בעקבות התאונה, ציינו זאת במפורש ואם אתם לא זוכרים מה אירע במהלך התאונה, הקפידו להגיע לחדר המיון עם מלווה, שיוכל להשלים את החסר עבורכם. גם כאן חשוב לוודא שכל הנתונים שסיפקתם, אכן מופיעים במכתב השחרור מבית החולים.

אספו את הקבלות הקשורות להוצאות הרפואיות

כדי שתוכלו לקבל שיפוי עבור ההוצאות השונות הקשורות לטיפולים הרפואיים שקיבלתם, עליכם לזכור לאסוף את כל הקבלות הרלוונטיות. הכוונה היא לא רק לקבלות הקשורות לטיפולים עצמם אלא גם לקבלות שקיבלתם כשרכשתם ציוד עזר רפואי (קביים, סד קיבוע וכיו"ב), קבלות עבור נסיעות לטיפולים ועוד. מטבע הדברים חשוב לשמור גם את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לפגיעה בקלסר מסודר. פעולה זו תקל עליכם לבסס את הטענות שלכם ותסייע לכם לקבל פיצוי הולם בבוא הזמן.

תשלום תכוף לאחר תאונת דרכים

פרק הזמן החולף ממועד התאונה ועד למועד קבלת הפיצויים יכול להיות ארוך ולהגיע ללא מעט שנים. הבעיה היא שבמקרים רבים הנפגע לא יכול לחזור למקום עבודתו בשל נזקי הגוף מהם הוא סובל.

במקרים שבהם הנפגע נאלץ לעמוד בהוצאות רפואיות משמעותיות ואין ביכולתו להתפרנס בשל נזקי הגוף שמהם הוא סובל, באפשרותו להגיש בקשה מיוחדת לקבלת תשלום תכוף.

מדובר במעין פיצוי ביניים, כלומר העברה מיידית של אחוז מסוים מסכום הפיצויים הכולל, לפני סיום הטיפול בתביעה. העברת התשלום התכוף לא מהווה עדות לכך שחברת הביטוח אכן מחויבת לפצות את הנפגע ולא מהווה התחייבות מצד חברת הביטוח לשלם סכום פיצויים כזה או אחר.

יחד עם זאת, כדי שניתן יהיה לקבל את הפיצוי התכוף, על הנפגע לפנות ראשית לחברת הביטוח. אם חברת הביטוח ממאנת להעביר את התשלום התכוף תוך 60 יום מהגשת הבקשה, יוכל הנפגע להגיש בקשת תשלום לבית המשפט.

הדיון בבקשות לתשלום תכוף ברוב המוחלט של המקרים מהיר מאוד. בית המשפט לא נכנס לעובי הקורה ודן בפרטי הפרטים של המקרה, אלא בוחן את סבירות הטענות בכתב התביעה בלבד ואת מידת הסבירות של הודעת הסירוב של חברת הביטוח. במילים פשוטות בית המשפט דן בסוגיה האם במקרה שבו יתקבלו טענות התובע, יהיה זכאי לפיצוי מחברת הביטוח.

תקופת שיקום והחלמה

במקרים רבים אין די בטיפול הרפואי המוגש לנפגעים סמוך לתאונה, כדי להשיב את המצב לקדמותו. לא אחת לאחר התאונה נדרשת תקופת החלמה ממושכת וישנם אף נפגעים הנאלצים לעבור תהליך שיקום ממושך.

המשמעות היא שלא תמיד ניתן להעריך מראש את חומרת הנזקים ולכן ההמלצה היא שלא למהר להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף. תקופת ההתיישנות על תביעות של נפגעי תאונות דרכים עומדת על שבע שנים ולכן יש די זמן להמתין ולראות האם הנפגע הצליח להחלים מהפציעות או שחלילה נותר עם נכות צמיתה פגיעה קבועה בתפקוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן