איך לקבל פיצוי מקסימלי?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך לקבל פיצוי מקסימלי

איך לקבל פיצוי מקסימלימדי שנה נפגעי תאונות דרכים מגישים תביעות לקבלת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו להם ובמקרים רבים סכום הפיצויים המתקבל בסופו של דבר, לא תואם את הציפיות ולא באמת הולם את הנזק העצום שנגרם.

במאמר שלפניכם נספק מספר כללים חשובים שיבטיחו לכם שבמקרה של תאונת דרכים, תוכלו להגדיל את הסיכויים לכך שתקבלו את סכום הפיצויים המקסימלי המגיע לכם.

פנו באופן מיידי לקבלת טיפול רפואי

ישירות לאחר התאונה יש להגיע לחדר מיון ולדווח על כך שעברתם תאונת דרכים. בזמן קבלת הטיפול, עליכם לדווח לרופא המטפל על כל פרט שהוא הקשור לתאונה, גם אם על פניו הוא נראה שולי ולא קשור: הסבירו כיצד ישבתם, מאיזו כיוון הגיע הרכב הפוגע, מה אתם מרגישים, היכן כואב לכם, האם איבדתם הכרה, האם הקאתם ועוד. גם אם אתם לא סובלים מכאבים כלל, אל לכם להקל ראש בפנייה הבהולה לקבלת טיפול רפואי.

בדרך כלל ישירות לאחר התאונה הנפגע לא יחוש כאבים, גם אם ספג חבלה קשה. לכן הפנייה לקבלת טיפול באופן מיידי נועדה בראש ובראשונה לשלול אפשרות שספגתם נזקים חמורים ולספק לכם טיפול במקרה שאכן נפגעתם במהלך התאונה. כיום ידוע כי נפגעי תאונות דרכים הפונים ישירות לאחר התאונה לקבלת טיפול רפואי, מפחיתים את הסיכוי שלהם לסבול בשלב מאוחר יותר מנכות ומגבלות תפקודיות שונות.

בנוסף חשוב לפנות ישירות לאחר התאונה לקבלת טיפול רפואי שכן כל התמהמהות וכל דחייה, יפחיתו את סכום הפיצויים שתקבלו בסופו של דבר. זאת כיוון שכדי להוכיח שישנו קשר בין התסמינים והנזקים לבין התאונה, עליכם להוכיח שהנזקים הורגשו סמוך לתאונה ולא מספר ימים או שבועות מאוחר יותר.

אדם שיפנה לקבלת טיפול מספר ימים לאחר התאונה, כאשר יתחילו לצוץ הכאבים, לא יוכל להוכיח מעבר לכל צל של ספק, שמקור הכאבים בתאונה ולא באירוע שהתרחש בין מועד התאונה למועד הפנייה לטיפול.

מעורבות של עורך דין לענייני תאונות דרכים

בניגוד למה שרבים חושבים, שכר הטרחה של עורך הדין לא משולם מראש אלא רק לאחר שמתקבל פיצוי. למעשה ניתן לחשב את שכר הטרחה רק בסיום הטיפול בתיק וזאת כיוון ששכר הטרחה של עורך הדין הוא נגזרת של סכום הפיצויים.

סמוך למועד התאונה ישנם דברים רבים שעל הנפגע לעשות ומצד שני ישנם לא פחות דברים שמוטב שימנע מהם. את כל המידע הדרוש על הנפגע לקבל מעורך דין המתמחה בנזקי גוף ותאונות דרכים ועל כך נאמר: יפה שעה אחת קודם.

תעדו ברשומות הרפואיות את כל התסמינים שהתעוררו לאחר התאונה

בשנת 2007, בית משפט השלום בתל אביב קבע כי ישנו קשר ברור בין תאונת הדרכים שבה היה מעורב התובע לבין תסמונת התשישות הכרונית ממנה החל לסבול לאחר התאונה. על פניו אין כל קשר בין התאונה לתסמונת ולכן ישנם נפגעים רבים שלא טורחים לדווח על התסמינים החדשים שהחלו לסבול מהם לאחר התאונה.

יחד עם זאת, לא תמיד הקשר הסיבתי ברור ומובן ולכן חשוב לדווח על כל שינוי או כאב שהופיע לאחר התאונה לרופא המטפל. במקרה אחר, קבע בית המשפט כי ישנו קשר סיבתי בין תאונת הדרכים שעבר תובע אחר לבין מחלת הזאבת שהחל לסבול ממנה זמן קצר לאחר התאונה.

לאור כל זה, חשוב לשתף לא רק את הרופא המטפל בכל התסמינים שהתעוררו לאחר התאונה אלא גם את עורך הדין שמטפל בתביעה שלכם כמובן.

אל תמהרו מדי להגיע לפשרה

באופן כללי ובעיקר במקרים שבהם הנפגע סובל מנזק חמור, ההמלצה היא שלא למהר להגיע לפשרה. זאת כיוון שכל עוד התביעה מופקדת בידיים מקצועיות, בדרך כלל בית המשפט יפסוק סכום גבוה יותר מזה שמוצע במסגרת הפשרה.

לכן ראשית יש לנשום עמוק ולהמתין לכל הפחות שנה אחת לפני שמגישים תביעה: ככול שהנפגע יעבור יותר בדיקות וטיפולים, כך סכום הפיצויים יתפח בהתאם. כמו כן במקרים רבים לא ניתן להעריך את הנזק ממנו סובל הנפגע תוך חודשים ספורים ויש להמתין לכל הפחות שנה עד שניתן יהיה לספק אבחנה ולקבוע למשל שבעקבות התאונה נגרמה לתובע נכות צמיתה.

 

אולי יעניין אותך גם:

פגיעה נפשית בעבודה: האם ניתן לתבוע בגין פגיעה נפשית בארעה במהלך העבודה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן