ביטוח נסיעות לחו"ל – מה מכסה מבחינת תאונות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ביטוח נסיעות לחו"ל – מה מכסה מבחינת תאונות?

ביטוח נסיעות לחו"ל – מה מכסה מבחינת תאונות?בדרך כלל כשאנחנו מתכננים חופשה בחו"ל, הדבר האחרון שאנחנו רוצים לחשוב עליו הוא מצב עגום שבו נהיה מעורבים בתאונת דרכים. כל עוד נהיה חלילה מעורבים בתאונת דרכים בגבולות הארץ, נהיה זכאים לפיצויים מתוקף חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

לעומת זאת גבולות החוק בגבולות המדינה ולכן הוא לא מכסה נזקים שנגרמו בעקבות מעורבות בתאונות דרכים שהתרחשו בחו"ל. אי לכך לפני היציאה מהארץ, יש לדאוג לפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, שתפקידה לכסות אותנו מפני מקרים שבהם נצטרך לעמוד בהוצאות רפואיות גדולות בגין טיפולים ואשפוזים בחו"ל.

מה בדיוק מכסה ביטוח נסיעות לחו"ל?

נכון להיום יכולים תושבי ישראל לרכוש מגוון רחב ביותר של פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל ולמעשה ישנה אפשרות להתאים את הפוליסה באופן אישי לנוסע. בגדול כפי שציינו, מטרת הפוליסות השונות היא לדאוג לכך שבמקרה שבו המבוטח יצטרך לעמוד בהוצאות רפואיות או לוגיסטיות הקשורות למצבו הרפואי, יוכל לקבל שיפוי בגין הכספים ששילם.

ההבדלים בין הפוליסות נוגעים בין היתר לתקרת הכיסוי, לסוג ההוצאות שמכסה כל פוליסה ועוד. כך לדוגמה ישנן פוליסות המאפשרות לקבל החזר במקרה שבו המבוטח יהיה זקוק להטסה רפואית מחו"ל לארץ, ישנן פוליסות המכסות נשים הרות מפני מצב שבו יסבלו מסיבוכי היריון במהלך השהות בחו"ל ויזדקקו לטיפולים מיוחדים, ישנן פוליסות הרלוונטיות לנוסעים המתכוונים לעסוק בספורט אתגרי במהלך השהות שלהם בחו"ל ועוד.

האם ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה הוצאות הקשורות לתאונות דרכים?

כפי שניתן להבין מכל האמור לעיל, לשאלה האם ביטוח הנסיעות מכסה הוצאות הקשורות לתאונות דרכים, אין תשובה אחת ויחידה וזאת כיוון שלכל פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל יש תנאים משלה.

פוליסות של ביטוח נסיעות לחו"ל לא מבטחות הוצאות שיש לבטחן במסגרת של ביטוח רכב חובה בחו"ל. יחד עם זאת, ישנן פוליסות שניתן לבטח בהן את ההשתתפות העצמית שתצטרכו לעמוד בה במקרה של תאונת דרכים שתגרום לנזק לרכב שכור בחו"ל.

רוב פוליסות ביטוח הנסיעות כיום כוללות כיסוי כנגד סיכונים של מחלות זיהומיות, פציעות ותאונות דרכים. לעומת זאת הן לא כוללות בדרך כלל כיסוי כנגד נזקים שחלילה גרם המבוטח לרכב אחר (ביטוח צד ג'). כפועל יוצא מכך יכול להיווצר מצב שבו המבוטח יצא מהתאונה עם חבלות קלות בלבד, אך עם חוב רציני ביותר, שכן בתאונה שבה היה מעורב, הצליח לגרום נזק לרכב יוקרה.

הנחיות חשובות לפני השכרת רכב בחו"ל

  • בכל מקרה שבו אתם שוכרים רכב בחו"ל, טוב תעשו אם תדאגו לבטח את עצמכם בביטוח צד ג', תוך הקפדה על כך שתקרת הכיסוי תהיה גבוהה מ-300 אלף דולר, לכל צרה שלא תבוא.
  • בררו מראש האם במדינה שבה אתם מתעתדים לשכור רכב קיים ביטוח חובה שיעניק לכם פיצוי במקרה של תאונה. אם אין ביטוח חובה במדינה הזרה, דאגו לרכוש ביטוח לפני היציאה מהארץ שיספק פתרון עקיף כמו כיסוי במקרה של נכות או מוות כתוצאה מתאונת דרכים (ביטוח תאונות אישיות).
  • אם נפצעתם בתאונת דרכים בחו"ל, תוכלו להגיש תביעת נזיקין במדינה שבה התרחשה התאונה, אך חשוב לשקול ראשית את גובה הפיצויים הצפוי אל מול עלויות התביעה כדי להבין האם כדאי להתניע את התהליך או לוותר עליו מראש.
  • אם אתם מעדיפים לחזור לישראל כדי לקבל טיפול רפואי בגין תאונת דרכים שעברתם בחו"ל, עליכם להיות מודעים לכך שישנו סיכוי כי הפוליסה שאתם מבוטחים בה, מוגבלת למשל מבחינת הכיסוי עבור ימי האשפוז בישראל בגין פציעות שהתרחשו בחו"ל. בררו זאת לעומק לפני הטיסה הבאה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן