תאונות דרכים בחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תאונת דרכים בחו"ל

תאונת דרכים בחו"למדי שנה אלפי ישראלים מעורבים בתאונות דרכים בחו"ל ולמרבה הצער בחלק מהמקרים, הפציעות גורמות לנכות ואף למוות. ההתמודדות עם תאונות דרכים המתרחשות בחו"ל טומנת בחובה הרבה קשיים בירוקרטיים.

במאמר שלפניכם נספק לכם מידע חשוב שיסייע לכם להימנע מטעויות נפוצות שעושים ישראלים המעורבים בתאונות בחו"ל.

דאגו מראש לביטוח צד ג'

רוב פוליסות ביטוח הנסיעות לא כוללות כיסוי כנגד נזקים לצד ג'. אי לכך, ישראלים המטיילים בחו"ל ומוצאים את עצמם מעורבים בתאונות דרכים, עלולים גם למצוא את עצמם עם חשבון הוצאות מנופח אם חלילה במסגרת התאונה יגרם נזק לרכב אחר או אפילו לעמוד תאורה למשל.

הואיל וביטוח נסיעות לחו"ל לא כולל אחריות כלפי צד שלישי, ישראלי השוכר רכב בחו"ל, צריך להסתמך באופן בלעדי על פוליסת הביטוח שרכש מחברת ההשכרה. לאור זאת, חשוב ביותר לברר מראש האם הפוליסה כוללת ביטוח צד ג'.

נוסיף ונכתוב כי גם במקרים שבהם הפוליסה מעניקה כיסוי כנגד נזקים שנגרמו לצד ג', עדיין יכול להיות שמדובר בכיסוי עד לתקרה נמוכה מאוד. לכן ישנה חשיבות עליונה לברר מראש האם הפוליסה כוללת ביטוח צד ג' ולאחר מכן לברר מהי תקרת הכיסוי. מומלץ ביותר מן הסתם לדאוג לתקרת כיסוי גבוהה, לכל צרה שלא תבוא.

תעדו את זירת האירוע

ישראלים רבים מעדיפים שלא לבוא במגע עם המשטרה המקומית ולכן בוחרים להסתלק במהירות האפשרית מזירת התאונה. מדובר בטעות שעלולה לעלות לכם ביוקר והסיבה לכך נעוצה בעובדה שבמדינות רבות ברחבי העולם חל איסור מוחלט להזיז ממקומם רכבים שהיו מעורבים בתאונת דרכים (אלא אם ניתן לכך אישור משטרתי).

אם אחד מהנהגים שהיה מעורב בתאונה יבחר להזיז את רכבו מזירת האירוע יתכן בהחלט שיצטרך לעמוד בשלב מאוחר יותר בחקירה משטרתית ושיצטרך להסביר לשוטרים מדוע ברח ממקום התאונה, קחו זאת לתשומת לבכם.

רוב הסיכויים שבמקרה כזה העניינים רק יסתבכו ובנוסף יש לציין כי רוב חברות הביטוח יסרבו לממן במקרים מעין אלה את שכר הטרחה של עורך הדין שיצטרך ככול הנראה לייצג את המבוטח. לפיכך בכל מקרה של מעורבות בתאונת דרכים, הישארו בזירת האירוע ונצלו את הזמן כדי לתעד את פרטי המקרה. צלמו את הרכבים ואת הדרך, רשמו לפניכם מה בדיוק התרחש ואם יש לכם אפשרות לעשות זאת, קחו מעדי ראייה את פרטי ההתקשרות שלהם.

גשו לקבלת טיפול רפואי

בשעות הראשונות לאחר התאונה, יתכן בהחלט שלא תסבלו מכאבים או מבעיות תפקוד, כיוון שבשלב הזה הגוף עדיין נמצא בהלם. כמו כן בשעות הראשונות לאחר הפגיעה, משתחררים לזרם הדם חומרים שונים המשמשים כמשככי כאבים. כפועל יוצא מכך, לנפגעי תאונות דרכים אין אפשרות לדעת האם הם אכן סובלים מנזקים פיזיים כתוצאה מהתאונה. זוהי הסיבה בגינה יש לפנות לקבלת טיפול סמוך ככול האפשר למועד התאונה.

סיבה נוספת בגינה חשוב שלא לדחות את הפנייה לטיפול, קשורה לפיצוי הכספי שצפוי להתקבל במקרה של תביעה. כדי שתוכלו לחזק את הטענות שלכם בנוגע לכך שישנו קשר סיבתי בין התאונה לתסמינים ולבעיות הרפואיות, עליכם לגשת ישירות לאחר התאונה לקבלת טיפול רפואי. כל התמהמהות או דחייה, תקשה עליכם להוכיח שמקור הכאבים והתסמינים באשר הם, בתאונת הדרכים שעברתם.

קראו את המסמכים הרפואיים ביסודיות

גם רופאים הם בסופו של יום בני אדם ולכן גם הם עשויים לטעות ולהשמיט פרטים חשובים מהגיליונות והדו"חות הרפואיים. שגיאות והשמטות אלו עלולות להקשות עליכם לממש את הזכויות שלכם בכל הקשור לפיצויים מחברת הביטוח או מכל גורם אחר. אי לכך, אל לכם להסתמך על המקצועיות של הרופא שטיפל בכם לאחר התאונה.

תחת זאת עליכם לשים לב האם כל הפרטים שכתב בדו"ח הסיכום נכונים ומדויקים, האם כתוב במפורש שהגעתם לבית החולים בעקבות תאונת דרכים שעברתם, האם מצוינים כל התסמינים עליהם דיווחתם ועוד. אם אתם מתקשים להבין את הכתוב, עמדו על שלכם ואל תוותרו עד שתהיו בטוחים שהמידע הכתוב במסמכים הרפואיים מלא ומדויק.

שמרו את כל הקבלות

לסיום נזכיר לכם לשמור כל קבלה שקיבלתם בגין הוצאות רפואיות כאלו ואחרות: החל מתרופות או תחבושות שרכשתם, דרך הקבלה עבור ההסעה לבית החולים באמבולנס וכלה בקבלות עבור ימי האשפוז. זאת כיוון שאם לא תזכרו לשמור את כל הקבלות הרלוונטיות, יהיה לכם הרבה יותר קשה לקבל שיפוי מהחברה המבטחת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן