תקופת ההחלמה וההתאוששות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תקופת החלמה והתאוששות ושיקום

תקופת החלמה והתאוששות ושיקוםכפי שאתם ודאי יודעים, מדי יום ביומו מתרחשות בכבישי מדינת ישראל תאונות דרכים. במקרים הקלים התאונה מסתיימת עם נזקי רכוש קלים בלבד ובמקרים החמורים והקשים ביותר, היא מסתיימת במוות של אחד או יותר מהמעורבים.

בתווך ישנם כמובן אינספור מקרים שהסתיימו עם מגוון סוגי פציעות, חלקן קלות בלבד בעוד שאחרות גרמו לנכות צמיתה ולמוגבלות תפקודית קשה.

המעניין בפגיעות המתרחשות בתאונות דרכים הוא שבשלב הראשוני לאחר הפגיעה, הנפגע לא באמת מסוגל להעריך את חומרת הנזק שנגרם לו. ישנם אינספור מקרים מתועדים של נפגעים בתאונות דרכים שהצליחו ללכת על שתי רגליים שבורות למשל או נפגעים שסבלו מפגיעות פנימיות חמורות, שהצליחו להגיע רגלית לבית חולים המרוחק קילומטרים רבים ממקום התאונה, בטרם התמוטטו.

תופעה מעניינת זאת היא תוצאה של הפרשה מוגברת של אנדורפינים: נוירוטרנסמיטורים המסייעים לשיפור מצב הרוח ושיכוך כאבים. לאחר הפגיעה בתאונת דרכים, מופרשים לזרם הדם אנדורפינים המסווים את הכאבים ומאפשרים לנפגעים להמשיך לתפקד במשך מספר שעות.

כפועל יוצא מכך, רבים מהנפגעים לא טורחים להגיע לחדר מיון לאחר הפגיעה וזאת כיוון שהם מאמינים באמת ובתמים שלא נגרם להם כל נזק המצדיק התייחסות מיוחדת.

חשיבות הפנייה לבית חולים

במשך כל חיינו אנחנו מסתמכים על מנגנון הכאב כדי להבין מתי נגרם לגופנו נזק. כאשר מנגנון זה מנוטרל, אין לנו אפשרות להעריך את מידת החומרה של הנזק שנגרם לנו. לאור כל זה, גם אם לאחר התאונה אתם לא סובלים מדימום חיצוני או מכל תסמין אחר כמו כאבים או הגבלה בטווח התנועה של המפרקים, עדיין חשוב שתיגשו לקבלת טיפול רפואי.

הרופאים בחדר המיון מיומנים באבחון של פציעות ופגיעות לאחר תאונת דרכים וידאגו לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות למצבכם כמו בדיקות הדמיה, בדיקות גופניות ועוד.

מה הוא משך ההתאוששות המומלץ לאחר תאונת דרכים?

פגיעות שונות דורשות תקופות החלמה באורכים שונים. ישנם שיוכלו לחזור לפעילות מלאה לאחר תאונת דרכים כבר ביום המחרת, ישנם שיזדקקו ליום או יומיים של מנוחה וישנם שלא יוכלו לחזור למקום העבודה שלהם גם במשך חודשים ארוכים.

משך תקופת ההתאוששות וההחלמה משתנה בהתאם למידת החומרה של הפגיעה והנזקים הרפואיים, ההשפעה של התאונה על מצבו הנפשי של הנפגע, אופי המוגבלות שהסבה הפגיעה, אופי הטיפולים הנדרשים ועוד כהנה וכהנה פרמטרים המשתנים מן הסתם ממקרה למקרה.

כפי שניתן להבין, לא תמיד ניתן להבין בשעות הראשונות לאחר התאונה כמה זמן יידרש לכם כדי להתאושש מהחוויה הקשה שעברתם. אי לכך, חשוב להיצמד להנחיות הרופאים, לקחת צעד אחורה, לנשום עמוק ולנסות להקשיב לגוף ולצרכים שלו.

שיקום לאחר תאונת דרכים

במקרים רבים נגרם לנפגע נזק חמור המצריך תקופות שיקום, כשלרוב מדובר על נזקים אורתופדיים או נוירולוגיים. במקרים האלו מומלץ ביותר שלא לזלזל בהנחיות הרופאים ותחת זאת להקפיד הקפדה יתרה על מילוי ההוראות.

אם הומלץ לכם לעבור למשל טיפולי פיזיותרפיה, הקפידו להגיע לטיפולים לפי ההמלצות ואם אתם זקוקים לציוד עזר רפואי, סד, קב הליכה או צווארון קשיח, אל תחסכו מעצמכם את התועלת שבעזרים אלה.

ככול שתקפידו להיצמד להנחיות השיקומיות, כך תוכלו לשוב לאיתנכם מהר יותר ובצורה יעילה יותר. מצד שני, חוסר היענות להמלצות הטיפוליות, עשוי להאריך את משך ההחלמה ואף לחבל בתוצאות הטיפול.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן